Az Eucharisztikus Jézus imádása
Jézus Szívének
látása,
szemlélése,
megértése.
Vele való együttérzés,
azzal Aki most is él és
a jelen pillanatban is érez.
Megosztja Veled gondolatait és érzéseit.
De ezt csak az ÚJ szíved látja, amit kaptál Istentől.
Ez a szív, amit Istentől kaptunk az Istennel való kapcsolatunk:
– együttérzésünk,
– gondolataink,
– Isten csendes indításának;
– kegyelmi hatásainak;
– Isten Szeretetének
antennája, kapcsolódási pontja.
„Csak csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.”
– Azzal a szívvel, amivel, mint a köldökzsinórral a gyermek anyjához úgy kapcsolódunk Jézus Szent Szívéhez, a Szeretethez
– De csak akkor lát a szívünk (amit kaptunk), ha tiszta, de a mi szívünk tisztasága Isten Szívének munkája bennünk.
– Az Ő munkája, akkor tud hatékony lenni bennünk, ha kitesszük neki a szívünket, és időt szánunk Neki
– Jézus Szívének Szentségi Imádása közben – az Eucharisztiát imádva tud bennünket megmunkálni, amikor az Ő Szívének Feltétel Nélküli Szeretete előtt megnyitjuk a mi szívünket.
Merd rábízni magadat, rendszeresen Jézus Szívére,
Jézus Szívének Eucharisztikus imádásán keresztül – legalább hetente 1 órában…
…éppen Irgalmasság ünnepéhez közeledve, boldog II. János Pál Pápa szentté avatásának ünnepéhez közeledve.
Itt az idő, hogy elkezd, az Ő buzdítását is meghallva:
„25. Az Eucharisztia szentmisén kívüli tiszteletének fölbecsülhetetlen értéke van az Egyház életében. Ez a tisztelet szorosan kapcsolódik az eucharisztikus áldozat ünnepléséhez. Krisztus jelenléte a szentmise után megőrzött szent színek alatt – mely jelenlét mindaddig valóságos, amíg a kenyér és a bor színe megmarad – az áldozat bemutatásából ered, és a szentségi, illetve lelki egyesülésre irányul. A lelkipásztorok feladata, hogy személyes példájukkal is előmozdítsák a szentségimádást, különösen a szentségkitételt és a szent színek alatt jelenlévő Krisztus imádását.
Jó Nála lenni, a keblére hajolni, mint a szeretett tanítvány (vö. Jn 13,25), érezni az ő szívének végtelen szeretetét. Ha a kereszténységnek a mi korunkban elsősorban „az imádság művészetében”[48] kell különböznie másoktól, ugye érezzük sürgető szükségét, hogy hosszasabban elidőzzünk lelki társalgásban, csöndes imádásban, szeretetünket kifejezve a Legszentebb Szentségben jelenlévő Krisztusnál?
Drága testvéreim, hányszor, de hányszor tapasztaltam ezt, és mindig erőt, vigasztalást és segítséget találtam!
Erre a Tanítóhivatal által ismételten ajánlott és dicsért gyakorlatra a szentek sokasága ad nekünk példát. Kiválik közülük Liguori Szent Alfonz, aki ezt írta: „A szentségek után az összes ájtatosságok közül a szentségi Jézus imádása a legkedvesebb Istennek és a leghasznosabb számunkra.”
Fölbecsülhetetlen kincs az Eucharisztia: nemcsak ünneplése kapcsol a kegyelem forrásához, hanem az is, amikor szentmisén kívül időzünk Nála.
Ha egy keresztény közösség alkalmasabbá akar válni Krisztus arcának szemlélésére – abban a szellemben, amit a Novo millennio ineunte és a Rosarium Virginis Mariae apostoli leveleimben sugalltam -, nem mellőzheti az Eucharisztia tiszteletének ezt a formáját sem, amelyben folytatódnak és megsokszorozódnak a szentáldozás, a Krisztus testében és vérében való részesedés gyümölcsei.”
Forrás: ECCLESIA DE EUCHARISTIA II. János Pál pápa enciklikája az Eucharisztia és az Egyház kapcsolatáról –>>